Torcas llebaniegas

Publicaciones, cine y lecturas sobre la montaña
Reglas del Foro
Aquí tiene las normativas generales. Por favor respételas y, entre todos, conseguiremos un foro mejor organizado.
Ramón Sordo Sotres

Torcas llebaniegas

Mensaje por Ramón Sordo Sotres » Mar Nov 03, 2020 9:55 am

El relato que traigo ahora, escrito en el modu parlar de la tierra, junta unos sucesos luctuosos averiguados el año pasado con los recuerdos que una vieja de Cillorigo-Castro me narró hace ya unos cuantos lustros.

TORCAS LLEBANIEGAS

En setiembre de 2019 La Nueva España sacó la razón, tráxica, de qu’apaecieren dos muertos en la Torca la Topinoria, que ta en Liébana, diendo p’Ándara;  unu era d'una mujer que no se sabe quién era pero el casu e qu'allegó jasta nós la hestoria d’una moza que tiraren a esi mesmu pozu.
  Ello qu’eran dos mozos y unu garró polos pies a una moza y otru pola cabeza, los dos la tenían sobre esa torca, porque los dos la querían, pero como no se podía casar colos dos, diz qu’ella dijo que quería al de la cabeza, y entós “pos el de los pies” dejóla y el de la cabeza no valió pa tener por ella, no jue pa tener por ella, y a la torca, que depués salieren los corales d’ella a la Fuente Trúea que ta n'otru puertu.
  No sé si tendría que ver la muerta de verdá con esti sucedíu llexendariu, pero asina e como el 9 d’abril de 1989 Aurora Caldas, de Bejes y de 85 años entós, cuntóme lo qu’ella sintió muchas veces, y ansina cúntolo yo agora, traínta años más tardi.
  Dijo tamién que no s'asomaban a las torcas porque pa metelis miedu dicían que bía allá cuélebres, que bía esto, que bía l'otru; cuélebres bíalos en dellas torcas, como La Torca Joyulaespina y la Torca el Valle. “Decían que dejaban el rabu allá, que si sacaban el rabu después no acertaban a volver y… muchas cosas nos decían”, tenían “esi miedu de que salían” y tiraban allá piedras y salía jumu, qu'era de las piedras.

Ramón

Responder

Volver a “LITERATURA Y CINE DE MONTAÑA,...”